Aantonen werkervaring vereenvoudigd

  • 10 november 2022
  • Nieuwsbericht
  • VS Register

Om je als verpleegkundig specialist te kunnen herregistreren moet je, onder andere, voldoen aan de werkervaringseis. Uit een evaluatie bleek dat het proces rondom het aantonen van de werkervaring eenvoudiger kon. Daarom is dit proces nu geoptimaliseerd en gedigitaliseerd. Hiermee wordt het aantonen van je werkervaring een stuk makkelijker.

Wat is er nieuw?

Tot op heden printte je de werkervaringsverklaring uit via de website, vulde je deze in, gaf je deze aan de werkgever ter ondertekening, scande je de verklaring in om hem vervolgens te uploaden in je portfolio. Vanaf nu is het invullen van de werkervaringsverklaring geheel gedigitaliseerd. In plaats van naar de website ga je hiervoor naar Mijn V&VN (Mijn Registers – Verpleegkundig Specialisten Register) en doorloop je de verschillende stappen één voor één. Na het invullen van je werkervaringsverklaring kun je deze direct per e-mail naar je werkgever sturen ter goedkeuring. Na goedkeuring ontvang je een e-mail met je werkervaringsverklaring als pdf-bestand die je vervolgens kunt uploaden in je portfolio.

Waar kan ik de werkervaringsverklaring opstellen?

Je kunt een werkervaringsverklaring aanmaken via Mijn V&VN. Na inloggen klik je vervolgens op je Verpleegkundig Specialisten Register, hier zie je de knop ‘Werkervaringsverklaring aanmaken’. Je vult per werkgever een verklaring in. Meer informatie over de werkervaringseis alsmede de beleidsregels rondom werkervaring vind je hier.   

Vragen?

Heb je vragen naar aanleiding van dit bericht? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via registers@venvn.nl of telefonisch via 030 291 90 50.