69% van verpleegkundigen en verzorgenden ervaart structureel problemen met hulpmiddelen

  • 19 februari 2024
  • Nieuwsbericht
  • V&VN Algemeen

Ruim twee derde van de verpleegkundigen, verzorgenden en verpleegkundig specialisten (69%) die hulpmiddelen aanvragen, bestellen of betrokken zijn bij de levering ervaren elke maand of vaker problemen. Van degenen die met spoedbestellingen te maken heeft, zegt 53% dat patiënten en cliënten in zo'n geval gemiddeld meer dan 12 uur op een hulpmiddel moeten wachten. Dat blijkt uit een peiling waar bijna 5.000 leden van V&VN aan hebben meegewerkt.

“Dit is schokkend”, reageert V&VN-bestuurder Jaap Kappert. “Het is niet alleen heel onwenselijk voor patiënten en cliënten, het levert ook morele stress op bij zorgprofessionals. Het is daarom noodzakelijk dat er meteen maatregelen worden genomen, zoals een landelijke spoedlijn en een centraal meldpunt."

Verpleegkundige Bellen

Thema's

Alle thema's
  • Beroepscode
    Een leidraad voor lastige situaties op de werkvloer.
  • Registratielast
    De belangrijkste kortetermijnoplossing voor het arbeidsmarktprobleem: minder registreren.
  • Wet- en regelgeving
    De meest relevante wetgeving voor verpleegkundigen en verzorgenden op een rij.

Word lid en praat mee!

Samen met 105.000 leden maken we ons als beroepsvereniging sterk voor professionalisering van de beroepen verpleegkundige, verzorgende en verpleegkundig specialist. Leden horen, zien en helpen; dat is waar we als V&VN voor staan. Wil jij invloed hebben op hoe jouw beroep zich ontwikkelt? Word lid van V&VN.

  • Je deskundigheid bijhouden in het Kwaliteitsregister V&V
  • Samen een krachtige stem en invloed in politiek Den Haag
  • Vier keer per jaar V&VN Magazine
  • Gratis advies over vakinhoudelijke vragen van onze adviseurs
Ontwerp Zonder Titel (15)
Prijs €85,2 Per jaar