Beter aansluiten

  • 18 november 2020
  • Nieuwsbericht
  • M&G Jeugdverpleegkundigen

De Samenwerkende Gezondheidsfondsen hebben in het kader van het programma ‘de Gezonde Generatie’ een doelgroeponderzoek uitgevoerd om een beeld te geven van de kennis, de houding en het gedrag van aanstaande en jonge ouders met kinderen in de leeftijd tot 2 jaar over wat volgens hen nodig is voor een gezonde ontwikkeling van kinderen.

In dit onderzoek vonden zij 6 segmenten waarin (aanstaande) ouders van elkaar verschillen in hun verwachtingen van het ouderschap, hun kijk op opvoeden en daarmee de keuzes die ze maken. Het begrijpen van achterliggende drijfveren en behoeften kan helpen om beter aan te sluiten bij ouders.

Market Response gebruikte het z.g. BSR-model om de communicatie met allerlei doelgroepen effectiever te maken. Tijdens de workshop op 7 december 2020 willen ze samen met het NCJ verkennen of meer inzicht in de drijfveren van ouders JGZ-professionals helpt beter bij de behoeften van ouders aan te sluiten.

In de workshop laat MarketResponse je de segmenten verder ontdekken en wordt stilgestaan bij manieren die je kunt inzetten om mensen in beweging te krijgen. Ze doen dat met een programma van 3 uur. De workshop is gratis en beschikbaar voor een selecte groep van 12 mensen. Vanwege het belang van communicatie bij gedragsverandering is het mogelijk om als koppel te komen, bv hoofd JGZ + communicatieadviseur. Mocht je vragen hebben of wil je je opgeven, bel of mail dan naar Elle-Joan Wessel via ejwessels@ncj.nl of 06-13276762

Actie: V&VN-lidmaatschap gratis tot eind 2025

Sluit je nu aan bij V&VN en krijg je lidmaatschap tot eind 2025 gratis. Je betaalt pas in 2026. Je hebt meteen toegang tot alle voordelen en draagt bij aan een krachtige stem voor verpleegkundigen, verzorgenden en verpleegkundig specialisten.